30.10.16

Για τη μαντίλα και την αφαίρεσή της από την Πολιτεία -του Ελευθερίου Τζιόλα

Ρωτήθηκα, από τα παιδιά μου και φίλους τους, για τη μαθήτρια με τη μαντίλα, που της αποδόθηκε (και σωστά), και σήκωσε, ως αριστούχα μαθήτρια την ελληνική σημαία τη μέρα της Εθνικής Γιορτής : αν η Πολιτεία οφείλει, και πρέπει, να της βγάλει τη μαντίλα. 
Το ερώτημα τίθεται και γενικότερα, όχι μόνο από νέους, αλλά έχει πάντα σημασία ΤΙ λέμε στους νέους.
Η απάντησή μου ήταν και είναι :

'' Ναι, η Πολιτεία οφείλει να βγάλει την μαντίλα από τη κοπέλα !!
Η δημοκρατική Πολιτεία που δομήθηκε πάνω σε αγώνες, εκατοντάδων, κυριολεκτικά, ετών για τα ανθρώπινα, τα ατομικά, τα συλλογοκά, τα δημοκρατικά δικαιώμτα, και επίσης για τα δικαώματα των γυναικών και της ανεξιθρησκείας, αλλά και του πατριωτισμού, -αυτή η Πολιτεία με ρίζα στην αρχαιοελληνική Σκέψη, το Διαφωτισμό, την Αναγέννηση και τις ουσία Δημοκρατικές Αρχές -, οφείλει να είναι συνεπής με την Ιστορία της, με το συνταγματικό κεκτημένο, την ανθρώπινη (και γυναικεία) χειραφέτηση, τον ουμανισμό, οφείλει να ρίξει αυτό το φράγμα, να σπάσει αυτή την επιχρυσωμένη αλυσίδα απ΄ την αντιδραστική ''παράδοση'' της κοπέλας, να πετάξει τη μαντίλα από το πρόσωπο αυτής της γυναίκας για να απελευθερωθεί και να ανασάνει... 

Και, στην περίπτωση του Γαλιλαίου η ''παράδοση'' ήταν ο παπισμός, το Δόγμα του και τον εκπροσωπούσε η '' Ιερά Εξέταση''. Αλλά, η ανθρωπότητα προχώρησε με το Γαλιλλαίο και το παράδειγμα του. 
Η οπισθοδρόμηση δεν είναι δικαίωμα, είναι οπισδοδρόμηση. Στην οπισθοδρόμηση δεν απαντάς με ανοχή και αποδοχή, αλλά ενεργητικά με απόρριψη, και υπεράσπιση, και προβολή του άλλου, του υπέρτερου, του δημοκρατικού προτύπου.
Η εθελοτυφλία δεν είναι παράδειγμα, είναι σκοταδισμός. Και, οφείλουμε να τον αποτρέψουμε, όταν μάλιστα έχουμε και τη δυνατότητα και τα μέσα.
Κοινωνίες και απολυταρχικά κρατικά μοντέλα που έχουν το μισό και παραπάνω πληθυσμό (=τις γυναίκες) στο σκοτάδι, στο σκληρό περιθώριο, χωρίς πρόσωπο, χωρίς δικαιώματα, σε ισόβια αποβολή και τιμωρία, δεν έχουν τίποτα θετικό να διδάξουν, τουλάχιστο μέχρι την αποκατάστση του γυκαικείου προσώπου και των δικαιώματων τους. 
Η ''προϊστορία'' του ανθρώπου δεν μπορεί να γίνεται αποδεκτή ως ''δικαίωμα'' από τις κοινωνίες εκείνες (της συμβατικά εννοούμενης Δύσης) που έχουν δώσει αίμα και έχουν καταβάλει τεράστιο μόχθο για να υπερβούν την περίοδο αυτή και να προχωρήσουν !... "
Θεσσαλονίκη, 29 Οκτωβρίου 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου